BODRUM HAVA ALANININ KISA ÖZ GEÇMİŞİ

BODRUM MARİNAYI NASIL KAYBETTİK?

BODRUM HAVA ALANININ KISA ÖZ GEÇMİŞİ VE İZ BIRAKANLAR.

BODRUM HAVA ALANI NASIL BODRUM-MİLAS HAVA ALANI OLDU?

Bodrum’da yaşayan halkın çok önemli bir bölümü ne siyaset ile ilgilenir ne de siyasetin getirip götüreceği şeylerden haberi vardır. Bodrum’da ticari hayatın ve yaşam tarzının birikimi asla siyasete yansımaz. Bodrum’da siyaset hep Bodrum doğumluların tekelinde sürüp gider. Bu yapıya isyan edenler de bir süre sonra bu olguya boyun eğerler. Bodrum’un en büyük partisi Bodrumluluk partisidir. Ne anlama geldiğini bir misal ile anlatalım. Bodrum DYP’nin kayıtlı üç bin üyesi vardı. Bu günkü Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon’un da içerisinde bulunduğu ekipte bu seçimlerde adaydı. Bir gecede Bodrumluluk ruhu galip geldi DYP’nin oyu üç yüze iniverdi.  Nitekim komik ama gerçek bir olayı da anlatamadan geçemeyeceğim. Bodrum DYP’ ilçe binasının önü insan seli. Yara, yara içeri girdim. Başkan Etem Özyurt keyifle elimi sıktı. Hayrola başkan dedim. Bu kalabalık nedir? ANAP’ın ilçe kongresi var dedi. Bundan sana ne dedim. Bana ne olur mu, benim delegelerimin yarısı aynı zamanda ANAP delegesi. Donduğumu hissettim. Eeee! Ne yapmaya çalışıyorsun ANAP’lı Sami Akbaş’a oy vermelerini tembihledim. Seçimlerde  ANAP’tan karşıma güçlü bir kişinin çıkmasını böylece önceden engelliyorum. Sami Akbaş alt edeceğim bir aday değişmesini istemem. İşte Bodrumdaki siyasetin alt yapısı.  Bu açıklamadan sonra artık konumuzu geliştirebiliriz.

 

BODRUM’DA SİYASET NE Kİ!

Böyle oluşan siyasi kadrolar ne alt yapı, ne sosyal ne de diğer konularda etkili ve sürekli olabiliyordu. Bu kadrolarda kısa sürede rüzgarla savrulup yerlerine gelenlere hiçbir program ve proje bırakmadan uçup gidiyorlardı. Bu sırada devreye Bodrum esnafı girdi ve Bodrum’a hava limanı istekleri ayyuka ya çıktı. Bu sırada Fuat Imsık (Allah Rahmet etsin) kendi kişisel gayretiyle Mumcular’da bir hava limanı yaptı ve THY de buraya seferler düzenlemeye başladı. Ancak Tepkiler bitmek bilmiyordu. Bu havaalanı kullanılmaya devam ederse gelişecek Bodrum’a yetmeyeceği tezi ağır basıyordu. Böylece Ekinambarı bölgesine bir uluslar arası havalimanı yapılması isteniyordu. Buna da o günün demir leblebisi Bodrum Gönüllüleri lideri Saynur Gelendost ve arkadaşları şiddetle karşı çıkıyorlardı.

HERKESİN ABİSİ BODRUM’UN LOBİSİ

Konu artık ciddiyet kazanmış ve teknik bir oluşumla takip edilmesi gereken noktaya gelmişti. “Bodrum Hava alanı Yaptırma Lobisi” adı altında bir eylem grubu oluştu. (Muzaffer Ergöz, Hilmi Bilaloğlu ve Oktay Alpinden kurulu) Önce Saynur Gelendost’un direncinin kırılması ve başarılabilirse yanımıza alınması kararlaştırıldı. Uzun, uzun tartışmalardan sonra bölgeye gidilmesine karar verildi. Kalktık  gittik gördüğümüz manzara yürekler acısıydı. Hava limanını yapmak üzere işi yüklenen firma öyle bir kırım yapmış ve inşaatı bırakmış kaçmıştı ki bu havalimanının yapılması neredeyse mümkün değildi. İşçiler tüm iş makinelerini yakmış ve inşaat durmuştu. Manzara yürek burkuyordu ve ne Bodrum’da ne de bölgede bu durumu inceleyecek ne oluyor diyecek bir Allahın kulu yoktu. Bu durum Saynur Ablayı da üzdü. Orada bir gerçek daha ortaya çıktı ki birçok kişi havaalanının inşaatının yerini bile bilmiyordu. İşte Bodrum buydu. O gün en büyük engel olarak Saynur Gelendost ve ekibi yumuşamış ve bize engel çıkartmayacakları sözünü vermişti.

 

SİYASET YAPINCA, DENETLEYİNCE SİYASETTİR…

İkinci durağımız Muğla DYP’nin efsane İl Başkanı Sayın Cavit Karaöz oldu. Cavit Karaöz bizi sevgi ve muhabbet ile karşıladı. Kendisi Muğla’da bir liberal merkez sağ birlikteliği istiyor ve çoğu zamanda bizim bu birlikteliğe destek vermemizi arzuluyordu.  Kendisine Bodrum hava limanından bahsettik ve bu konuda yardımını istedik. Ben yıllardır siyasetin içerisindeyim. Yerelden çıkmış böyle bir siyasetçiyi de ilk defa görüyordum. Bizi kaptığı gibi Ankara’ya götürdü. Bu gün inanılması zor bir tabloyu da gözlerimizle görmemize yardımcı oldu. Başbakan, bakanlar, kim olursa olsun kapıdaki sekretere sadece selam verdi ve bakanın kapısını kendisi açarak içeriye giriyordu. Ona ne engel olan ne de ses çıkartan vardı. Kendimizi Ulaştırma Bakanı Sayın Ali Şevki Erek bey’in makamında bulduk. Konuyu belgeler, filimler ve tezlerimizle Sayın Ali Şevki Erek beye anlattık.

Sayın Ali Şevki Erek bütün bunları gayet iyi biliyordu. Ama çaresizdi. Çünkü işi yapamayan yüklenici Sayın Süleyman Demirel’in destek verdiği bir kişiydi. Onu da Ulaştırma Bakanlığındaki en üst düzey bir bürokrat vasıtasıyla sağlıyordu. Bu nedenle çok istemesine rağmen ne bu yükleniciyi değiştirebiliyor ne de yeni ihale açabiliyordu. Bize hiç unutamadığımız bir de taktik verdi. Bu bürokrat havalimanı inşaatını gezecekti. Orada çıkacak bir çıngar eğer basına yansır ise işin kolay olacağını da bize çıtlatmış oldu. O günler bizi tutana aşk olsun. Bahsettiği gün geldi ve beklenen çıngar öyle bir çıktı ki bu bürokrat kendisini zor helikopterine attı. Milas gazeteleri bu olayı öyle bir işledi ki sesi Ankara’dan duyuldu. Bu konuda o zamanki DYP’li Milas belediye Başkanı Sayın Ali Doğan Serçek’e çok şey borçluyuz. Sonuna kadar arkamızda oldu. Bu arada şunu da söylemeden edemeyeceğim. Bodrum Belediyesi Güvercinlik beldesini dışarıya atarken bizim önerimizle Milas Belediye Başkanı Sayın Ali Doğan Serçek havalimanını ve çevresini Milas İlçesine katmıştı bile.

Beklenen gün geldi ve hava limanı değişen yükleniciyle hızla bitirildi. Tabi uyuyan bodrum birden uyandı çünkü havalimanının ismi “MİLAS HAVALİMANI” olarak tescil ediliyordu ve biz de buna destek veriyorduk. Ancak Bodrum DYP İlçe başkanı Etem Özyurt ağlamaklı ve Bodrum’da benim de DYP’nin de siyasi hayatı ile oynuyorsunuz diye öyle bir yaygara kopardı ki isim böylece Bodrum-Milas hava alanı olarak tescil edildi.

SONUÇ: Bodrum’da toplumsal olay ve toplumsal yatırımları takip eden izleyen hiçbir kurum yoktur. İnsanların ise takip ve hafızası sürekli değildir. Varsa bile ben bilmiyorum. Bildiğim bir tek şey var Bodrum havalimanı için pek çok kişinin emeği vardır. Ancak şu isimlerin doğrudan katılım ve desteği çok önemlidir. Ulaştırma Bakanı Sayın Ali Şevki Erek bey, Muğla Valisi Sayın Dr. Lale Aytaman, DYP Milletvekili Sayınİrfettin Akar,  DYP İl Başkanı  Sayın Cavit Karaöz ve Milas DYP den belediye başkanı Sayın Ali Doğan Serçek. Her uçağa binişimde o tarlaların nasıl şekillenip hava limanına döndüğünü görür bu isimleri hatırlar ve hüzünlenirim. Ne emekler verdiğimizi  tekrar anımsarım.